Livros e Publicações

BOLEMA - CAPA

Bolema: Boletim de Educação Matemática, v.30, n.54 (2016)

/

O objetivo do BOLEMA é disseminar a produção na região de inquérito denominada Educação Matemática ou áreas afins. Os trabalhos podem ser resultados de pesquisa empírica, ensaios ou outras formas padrão neste domínio do conhecimento.

Sumário
Bolema vol.30 no.54 Rio Claro jan./abr. 2016

Editorial
· EDITORIAL

· texto em Português · Português ( pdf epdf )
Artigos
· The Teacher’s role from the perspective of Mathematical Working Spaces
Gómez-Chacón, Inés Mª; Kuzniak, Alain; Vivier, Laurent

· Future Elementary School Teachers’ Mathematical Working Space for Working with Natural Number in Any Base
Nikolantonakis, Kostas; Vivier, Laurent

· The Mathematical Work of Teachers in the Transition from the Synthetic Geometry to the Analytic at Secondary School
Henríquez-Rivas, Carolina; Montoya-Delgadillo, Elizabeth

· The Concept of Locus. Genesis of Personal and Professional Use with Different Tools
Gómez-Chacón, Inés M.; Botana, Francisco; Escribano, Jesús; Abánades, Miguel Á.

· Technological environments and its influence in Mathematical Working Spaces
Sánchez, Antonio Codina; Albaladejo, Isabel Mª Romero

· Semiotic Genesis of Integers
Pluvinage, François; Flores, Patricia

· Transitioning from “It Looks Like” to “It Has To Be” in Geometrical Workspaces: affect and near-to-me attention
Rodd, Melissa

· Desenvolvimento da Identidade Profissional de Professores de Matemática em Comunidades de Prática: Reificações do Ensino do Raciocínio Proporcional
Cyrino, Márcia Cristina de Costa Trindade

· Nobel Teacher’s Epistemological Stability and Mathematical Working Space
Montoya-Delgadillo, Elizabeth; Mena-Lorca, Jaime; Mena-Lorca, Arturo

· The Role of MTSK as Model of Teachers’ Knowledge in the Relationship between Mathematical Working Spaces
Flores-Medrano, Eric; Montes, Miguel A.; Carrillo, José; Contreras, Luis C.; Muñoz-Catalán, Mª Cinta; Liñán, Mª Mar

· Mathematics Teacher’s Specialised Knowledge and the Mathematical Working Spaces of a Linear Algebra’s Teacher
Mora, Diana Vasco; Climent, Nuria; Escudero-Ávila, Dinazar; Montes, Miguel A.; Ribeiro, Miguel

· Arithmetico-Algebraic Thinking through a Mathematical Working Space in a Paper, Pencil, and Technological Environment in Secondary School
Cortés, José Carlos; Hitt, Fernando; Saboya, Mireille

· The Mathematical Work with the Derivative of a Function: Teachers’ Practices with the Idea of “Generic”
Panero, Monica; Arzarello, Ferdinando; Sabena, Cristina

· Fostering Representational Flexibility in the Mathematical Working Space of Rational Numbers
Gagatsis, Athanasios; Deliyianni, Eleni; Elia, Iliada; Panaoura, Areti; Michael-Chrysanthou, Paraskevi

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons

Edição Completa: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_issuetoc&pid=0103-636X20160001&lng=pt&nrm=iso